Wizja szkoły
W naszej szkole gimnazjaliści będą zdobywać wiedzę ucząc się w dobrze wyposażonych pracowniach przedmiotowych i multimedialnych, pod kierunkiem i opieką życzliwych i otwartych na problemy ucznia nauczycieli specjalistów.
Biblioteka, świetlica, sala gimnastyczna, siłownia, muzeum to miejsca stworzone dla gimnazjalistów, aby mieli możliwość rozwijania zainteresowań i talentów, aby nie tylko w czasie lekcji, ale i poza nimi chcieli spędzać w szkole więcej czasu niż to wynika z podziału godzin. Pamiętając o tym, że każdy z uczniów jest inny, pracujemy według nowoczesnych programów nauczania i stosujemy także metody, które pozwalają każdemu uczniowi osiągnąć sukcesy na miarę jego możliwości.
Absolwenci gimnazjum dzięki gruntownej wiedzy zdobytej w szkole oraz właściwemu poziomowi kultury osobistej, dążą do poszerzenia swoich horyzontów, wybierając naukę w dobrych szkołach ponadgimnazjalnych, w tym również w liceum w Świątnikach Górnych. Gimnazjum wchodzi w skład Zespołu Szkół, które winno stać się centrum edukacyjnym, kulturalnym i sportowym dla młodych ludzi zamieszkałych na terenie gminy.
Misja gimnazjum
Gimnazjum uznaje za swoje zadanie kształcenie uczniów, wyposażenie ich w niezbędne do funkcjonowania, w dynamicznie rozwijającym się świecie, a w szczególności do zdobywania dalszej wiedzy. Gimnazjum harmonijnie realizuje funkcję dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, dąży do wprowadzania młodych ludzi w różnorodne dziedziny życia i nauki, a także zapewnia możliwości atrakcyjnego spędzenia czasu, rozrywki i odpoczynku. Gimnazjum podejmuje starania o zapełnienie ofert edukacyjnych zawierającej m.in. treści ujętej w atrakcyjnej i wartościowej formy dydaktycznej. Przyjmuje szczególną odpowiedzialność za zaspokojenie potrzeb dzieci i młodzieży, za wprowadzenie ich do życia w społeczeństwie i kulturze polskiej. Dąży do przygotowania ucznia do samodzielnego myślenia i działania we współczesnym świecie.
Nauczyciele Gimnazjum w realizowanych programach odwołują się zarówno do życia współczesnego, jak i tradycji.
Gimnazjum dba o wysoką warsztatową jakość i profesjonalizm pracy pedagogicznej, tworzy mechanizm stałej kontroli jakości prowadzonych zajęć i oceny pracy nauczycieli z tego punktu widzenia. Dąży do rozwoju metodyki i dydaktyki popiera eksperymenty treściowe i formalne. Stara się współtworzyć standardy jakościowe stanowiące kryterium oceny polskich szkół.
W ocenie pracy pedagogicznej równą wagę przywiązuje do poprawności treściowej i metodycznej, jak i do akceptacji przez uczniów stopnia realizacji przez nią zadań szkoły publicznej.
Gimnazjum stosuje i rozwija nowe techniki Edukacji, wykorzystując zarówno sprawdzone, jak i nowe metody, techniki społeczne i środki multimedialne, dba o najwyższy poziom techniczny swojej działalności.
|